Om Malene

Som sanger arbejder jeg især med moderne kompositionsmusik, improvisation og tidlig musik bl. a. i Kalarama sammen med komponist og lydudvikler Knud Riishøjgaard, og i ensemblet Clara sammen med Birgitte Lindum, obo og Berit Spælling, harpe. Jeg har blandt andet ofte sunget i Natkirken i Vor Frue Kirke i København.

Som proceskonsulent arbejder jeg ofte med teamsamarbejde. - og hjælper teams til at kommunikere mere autentisk og derfor mere kreativt. -men faciliterer også større processer og møder for skoler og andre virksomheder. For tiden er jeg musikfaglig konsulent for Vallensbæk Kommunes projekt "Den Musikalske Fødekædestrategi"

Som lærer arbejder jeg med sammenhængen mellem nærvær og kreativitet med udgangspunkt i stemmearbejde og yoga. Jeg hjælper mennesker med at finde deres autentiske udtryk og kreativitet gennem arbejde med kontakt til stemmen og indlevelse i det stof, man gerne vil videregive. Jeg underviser og superviserer konsulenter, coaches, vejledere og undervisere, der ønsker at have mere fokus på stemme og krop i deres praksis.

Jeg eksperimenterer med meningsfulde koncertformer og musikritualer i Kalarama med base på Forsøgsstationen.

Jeg er uddannet sanger og musikpædagog på musikkonservatoriet, og har senere taget uddannelse som proceskonsulent og som konsulent i Spiral Dynamics. - Har dyrket yoga og meditation siden 1986 - Siden 2007 har jeg fået individuel undervisning af Govind Radhakrishnan i yoga, meditation og yogaundervisning og dyrket meditation, tantra og energibevidsthed under supervision af Anne Sophie Jørgensen.

Er formand for Dansk Vokalforening siden maj 2010 med-iværksætter af Global Units, - et netværk for kunstnere og mødested for improviserede livestreamede koncerter på tværs af genrer og kunstarter. Desuden har jeg arbejdet som frivillig sanglærer for flygtningekvinder i Røde Kors.

Jeg har mere end 10 år undervist i retorik og musik på seminarier og i sang på universitetet, samt været konsulent i skoler, institutioner og virksomheder.

Jeg har således hjulpet bl.a folkeskolelærere, pædagoger, sangere og musikstuderende med: - at lade sig forføre og røre så meget af stoffet, at tilhørere og elever smittes af det. - at bevare den tantriske nysgerrighed overfor verden, -så det at være undersøgende, anerkendende og legende er den vigtigste del af at være rollemodel som underviser eller kunstner.

Jeg er inspireret af Keith Johnstones dramapædagogik og musikfagets træningsformer samt af yoga, tantra og meditation, Theory U, Spiral Dynamics, Art of Hosting, integral filosofi, appreciative inquiry, embodymentfilosofi og systemisk praksis. Foto. Marcus Bichel Lindegaard